Dag 6 04/01 2007

Tänk att lite rost kan ta sån tid att reparera. Martin har ägnat i stort sätt hela dagen åt höger reservhjulsbalja. Det är dock den enda rosten som finns på bilen. Vi vill tacka den tidigare ägaren som har kläggat ner underredet med det tjockaste lagret rostskyddsmassa vi sett. Detta har bevarat bilen i gott skick. Underhåll lönar sig!

Under tiden så har jag och Micke förberett bagageutrymmet för aggregatet och filtret. Vi har gjort en skyddsvägg mellan baksätet och bagageutrymmet och förstärkt balkarna med plattjärn. Slutligen lyfte vi in aggregatet och filtret för att få en uppfattning om hur vikten påverkar fjädringen och hur vi slutligen vill placera dem. Vikten blev inte så farlig som vi befarat. Fjädringen var inte nere i botten men vi behöver ändå göra något för att minska hänget. Vi har funderat på att sätta dit highjackers eller byta till en styvare fjäder.

Kvällen fick ett oväntat slut då det blev stopp i avloppet. Det visade sig att det var brunnen som var igensatt, så det var bara att gräva…

 

 

<< bakåt framåt >>